Biedronka napĺňa sľub ponukou slovenských výrobkov
Obchodný reťazec Biedronka, ktorý vstúpil na slovenský trh len v marci tohto roka podľa najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska dosiahol pozoruhodný úspech. So 44 % podielom slovenských výrobkov na svojich pultoch sa stal lídrom medzi zahraničnými reťazcami pôsobiacimi na Slovensku.
Biedronka napĺňa sľub ponukou slovenských výrobkov
Zistenia z prieskumu o podiele slovenských potravín v maloobchode, ktorého výsledky dnes predstavila Potravinárska komora Slovenska v spolupráci s agentúrou Go4insight, potvrdzuje pokračujúci klesajúci trend zastúpenia slovenských výrobkov v predajniach. Súčasný priemer predstavuje 40,4 %, čo je pokles oproti 50 % v roku 2011, keď agentúra Go4insight začala s realizáciou prieskumu. Tento negatívny trend trvá už tretí rok po sebe. V tomto kontexte je výsledok Biedronky obzvlášť pozitívnym signálom pre krajinu aj slovenských spotrebiteľov.
Našim cieľom je ponúkať produkty, ktoré nie sú len kvalitné, ale odrážajú rozmanitosť slovenského trhu. Preto máme prísne interné štandardy na kvalitu potravín a úzko spolupracujeme s miestnymi dodávateľmi, aby sme zabezpečili čo najväčší podiel slovenských produktov. O to viac nás teší, že naše úsilie si všimla a ocenila Potravinárska komora Slovenska.
Mikołaj T. Gala, riaditeľ obchodného oddelenia Biedronka Slovensko: „Záväzok Biedronky voči slovenskému trhu – a jej dôraz na čerstvosť, kvalitu a rozmanitosť ponuky jasne ukazuje, že aj nový hráč na trhu môže ísť príkladom zavedeným maloobchodným reťazcom. Biedronka vo svojej ponuke kombinuje potreby rôznych slovenských zákazníkov – na jednej strane im ponúka široký výber slovenských produktov a na strane druhej ich pozýva na kulinárske výlety do sveta prostredníctvom najlepších chutí tematických kuchýň.“
Biedronka ako príjemné prekvapenie prieskumu
„Biedronka už od začiatku ukazuje, že svoj záväzok voči slovenským výrobcom myslí vážne,“ uviedol Rastislav Kočan z Go4insight. Na tlačovej konferencii, kde boli zverejnené výsledky každoročného prieskumu, prezident Potravinárskej komory Slovenska, Daniel Poturnay, neskrýval spokojnosť s prístupom nového hráča na trhu:
„Musíme spomenúť Biedronku ako skutočne príjemné prekvapenie. Boli tu výrazné a pochopiteľné obavy, že by mohla na trh vplývať skôr negatívne – najmä v oblasti ponuky slovenských produktov. Pri vstupe na nový trh by bolo oveľa jednoduchšie spoliehať sa na poľských dodávateľov, zvlášť vzhľadom na geografickú blízkosť. Napriek tomu sa rozhodli osloviť slovenských producentov potravín, čo viedlo k nadpriemernému podielu lokálnych produktov. Samozrejme, dúfame, že toho bude v budúcnosti ešte viac, ale už teraz si to zaslúži uznanie,“ Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska
„V čase merania sme navštívili všetky štyri predajne Biedronka, ktoré boli vtedy otvorené, a zaznamenali sme 44 % podiel slovenských potravín – viac ako väčšina etablovaných zahraničných reťazcov,“ doplnil Kočan z agentúry Go4insight, ktorá sleduje podiel slovenského tovaru v maloobchode od roku 2011. Tento rok inšpektori navštívili spolu 334 predajní rôznych maloobchodných sietí vrátane štyroch novo otvorených predajní Biedronka.
Slovenskí zákazníci, slovenské produkty
Biedronka aktívne sleduje a analyzuje správanie slovenských spotrebiteľov a veľmi citlivo reaguje na ich preferencie – sortiment prispôsobuje ich požiadavkám. Po menej než štyroch mesiacoch na slovenskom trhu už rozširuje ponuku tradičných slovenských syrov, ako je bryndza a ďalšie čerstvé syry, ktoré sú nielen neodmysliteľnou súčasťou kuchýň, ale aj obľúbenými produktmi slovenských domácností. Týmto spôsobom reťazec napĺňa cieľ a záväzok, ktorý si pri vstupe na slovenský trh stanovil: poskytovať slovenským zákazníkom kvalitné, lokálne potraviny zodpovedajúce ich chuťovým preferenciám.
Zdroj a foto: Biedronka