TESCO ovocie a zelenina

Tesco: Ovocie a zelenina v 100% recyklovateľných obaloch

Aj výrobky vlastnej značky Tesco v kategórii ovocie a zelenina odteraz nájdu zákazníci v obchodoch v 100% recyklovateľných obaloch. Spoločnosť tak ako prvý maloobchodný reťazec v krajine prináša svojim zákazníkom ďalšiu celú kategóriu výrobkov v ekologickejších obaloch.

Napĺňanie ekologických záväzkov

Tesco tak robí ďalší krok k naplneniu svojho záväzku. Do roku 2025 chce mať všetky obaly vlastnej značky Tesco plne recyklovateľné. Táto kategória je zároveň príkladom využívania obalovej stratégie spoločnosti Tesco. Nesie názov 4R (Remove – odstrániť, Reduce – zredukovať, Reuse – znova použiť, Recycle – recyklovať). Tam, kde je to vhodné, predáva výrobky bez obalu.

„Teší ma, že v súčasnosti máme tri kompletné kategórie produktov značky Tesco v 100 % recyklovateľných obaloch – čistiace prostriedky, rezance, cestoviny a ryža a teraz už aj čerstvé ovocie a zelenina. Kategória čerstvých potravín má v porovnaní s ostatnými svoje špecifiká. Tam, kde to bolo možné, sme vymenili obaly za papierové alebo sme ich úplne odstránili. Budeme pokračovať v plnení našich ambícií. Ešte v tomto zákazníkom prinesieme nové úplne recyklovateľné obaly pre ďalšie kategórie,“ hovorí Erik Šiatkovský, komerčný riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

TESCO ovocie a zelenina
TESCO ovocie a zelenina – recyklovateľné obaly

Zachovanie čerstvosti a kvality

Samotná zmena sa týka výrobkov v kategórii ovocia a zeleniny, ktoré sa predávajú v obaloch. Jedným z hlavných dôvodov balenia ovocia a zeleniny je zachovanie ich čerstvosti a kvality, čo pomáha predchádzaniu plytvania potravinami. Ďalšími praktickými výhodami v prospech zákazníka sú ochrana pred mechanickým poškodením aj pohodlie pri nakupovaní a možnosť nákupu výrobkov bez nutnosti váženia. Ovocie a zelenina, ktoré sa tradične predávajú voľne, sú taktiež príkladom obalovej stratégie spoločnosti Tesco 4R – Remove, Reduce, Reuse, Recycle (odstráň, zníž, použi znovu a recykluj).  Nové obaly nemajú vplyv na cenu.

V súvislosti so stratégiou 4R nie je zanedbateľný ani fakt, že na distribúciu ovocia a zeleniny Tesco dlhodobo používa opakovane použiteľné zelené prepravky.  Obaly sú 100% recyklovateľné. Možno ich použiť opätovne, čo znamená, že nevzniká žiaden odpad  z obalových materiálov.

Obaly výrobkov v tejto kategórii boli vyvinuté v súlade s národnými predpismi o recyklovateľnosti materiálov. To znamená, že zákazníci môžu použité obaly výrobkov likvidovať udržateľným spôsobom za predpokladu, že použijú správne kontajnery na triedený odpad.

Zdroj a foto: Tesco

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri projektu