Kukkonia Shop v Bratislave pokračuje v expanzii: pribudnú ďalšie štyri predajne
Cieľ: priniesť kvalitné regionálne produkty bližšie k zákazníkom
Značka Kukkonia, ktorá sa dlhodobo spája s produkciou poctivých potravín z oblasti Žitného ostrova, a Starý Otec, etablovaný prevádzkovateľ maloobchodných predajní, vytvorili synergické partnerstvo s jasným cieľom – sprístupniť zákazníkom autentické slovenské výrobky v modernom a príťažlivom prostredí.
Každá nová predajňa ponúka široký sortiment čerstvých a trvanlivých potravín, vlastných produktov značky Kukkonia, ako aj výber výrobkov lokálnych dodávateľov. V ponuke nechýbajú tradičné džemy, sirupy, paštéty, mliečne výrobky, domáce cestoviny, pekárenské výrobky z vlastnej remeselnej pekárne ani kvalitné mäsové produkty.
Silný dôraz na zákaznícky zážitok a dizajn predajní
Koncept predajne stavia na silnom vizuálnom zážitku a dôraze na pôvod produktov. Moderný interiér doplnený prírodnými teplými farbami s útulnými dizajnovými prvkami bol inšpirovaný tradičným prostredím značky Kukkonia zo Žitného Ostrova. Tematické vystavenie produktov a jasná komunikácia príbehov značky robia z nákupu nielen rutinnú potrebu, ale aj zážitok. O otvorení prvej predajne informoval aj odborný magazín instore Slovakia, ktorý vyzdvihol nielen výber lokality, ale aj dôslednú implementáciu značkovej identity a prémiového positioning-u.
Ten je výsledkom takmer ročnej spolupráce Kukkonie a renomovanej anglickej konzultačnej agentúry špecializovanej na retail, navrhovanie obchodných priestorov, shopper výskum a shopfitting. Výsledkom tejto práce je rozdelenie predajne tak, aby zákazník našiel, čo potrebuje počas celého dňa – rýchle občerstvenie na okamžitú konzumáciu, hotové jedlá s minimálnou prípravou, potraviny na každodenné stravovanie alebo na rýchlu prípravu večere či víkendového varenia, ale aj sekciu malých potešení v podobe vína a iného darčekového sortimentu pre výnimočné chvíle.
Dynamická expanzia pokračuje – do konca leta pribudnú štyri nové prevádzky
Na rozvojovej mape značky sa objavia ďalšie štyri lokality. Nové predajne sú aktuálne vo fáze príprav a ich otvorenie je naplánované na postupné termíny koncom leta a začiatku jesene. 3 z nich sú prevádzky v nákupných centrách a jedna je súčasťou projektu mestského bývania v širšom centre Bratislavy.
„Cieľom nie je kvantita, ale konzistentná kvalita a dlhodobé budovanie vzťahov so zákazníkmi. Kukkonia Shop je miestom, kde sa zákazník cíti doma, vie, čo kupuje, a môže dôverovať pôvodu každého produktu,“ hovorí Attila Szabó, nový výkonný riaditeľ siete predajní Starý Otec / Kukkonia shop.
Kvalita z regiónu a jasná orientácia na zákazníka
Kukkonia Shop stavia na overených hodnotách: lokálny pôvod, dôraz na kvalitu a výnimočný zákaznícky zážitok. Nové predajne ponúkajú široké portfólio produktov v strategických produktových kategóriách, ktoré robia z návštevy predajne kulinársky zážitok.
✔️ Výrobky z vlastnej remeselnej pekárne – remeselné kváskové chleby, chrumkavé pečivo a rôzne dobroty pripravené podľa overených receptúr a postupov.
✔️ Čerstvé mäso a mäsové výrobky – mäso z domácich fariem, vrátane výnimočných špecialít z mangalice z vlastného chovu.
✔️ Mliečne výrobky – široká ponuka produktov z kravského, kozieho aj ovčieho mlieka, doplnená o vegánske a bezlaktózové alternatívy.
Jedlo so sebou – nový svieži koncept
Zákazníci si môžu v predajni aj rýchlo a chutne zahryznúť. V rámci konceptu „to go“ s rozmanitou ponukou prémiovej kávy a kávových nápojov ponúkajú nové predajne aj chutné jedlo so sebou, čerstvo plnené croissanty s príchuťou podľa výberu, ako aj ďalšie občerstvenie vyrábané priamo na prevádzke, napríklad čerstvé sendviče či plnené slané croissanty.
Na pôvode a zložení nám záleží
„Tieto kritériá sú kľúčové aj pri rozhodovaní o tom, ktoré výrobky zaradíme do našej siete. Každý produkt musí spĺňať náš interný kódex, ktorý vychádza z odporúčaní Ferpotravina.sk – práve tým sa pri výbere riadime. Zloženie produktov u nás nemusíte čítať – môžete sa spoľahnúť, že sme to už urobili za vás. Uprednostňujeme férové potraviny s prevereným zložením – ideálne také, za ktorými stojí konkrétny výrobca s príbehom a hodnotami, ktoré sú v súlade s našimi – s tými z Kukkonie,“ hovorí Gabriel Szalay, riaditeľ marketingu a obchodu tejto siete. Tieto príbehy malých farmárov a producentov kvalitných potravín v koncepte cielene zdôrazňujeme a pri vybraných produktoch aj komunikujeme na regáli.
Funkčnosť nášho konceptu bola ocenená hneď po otvorení
Odborná porota súťaže VISA Slovak Top Shop udelila v januári 2025 prvé miesto predajni v bratislavskom Auparku. Okrem samotného nákupného zážitku vyzdvihla aj profesionálny prístup kvalifikovaného personálu. To jasne potvrdzuje posun v kvalite služieb a nastavuje nový štandard v maloobchode.
Zdroj a foto: Kukkonia Shop