Mondelēz: Udržateľnosť + láska = láska k udržateľnosti!

Udržateľnosť plus láska sa rovná láska k udržateľnosti. Taký je výsledok spojenia hodnôt podporujúcich trvalú udržateľnosť spoločnosti Mondelēz International (MDLZ) a čoraz populárnejšieho sviatku zaľúbených sv. Valentína. Práve preto od tohto dňa nájdete Milka dezerty a sušienky Milka, Oreo a BeBe Dobré ráno v obchodoch na Slovensku v hnedých recyklovateľných papierových stojanoch.

 

Udržateľná výroba POP stojanov

„Implementovali sme udržateľnú výrobu papierových stojanov bez laminácie a plošnej potlače, ktorá šetrí farby, vodu a energiu. Takýto materiál je navyše vhodný na mnohonásobnú opakovanú recykláciu,“ uviedol Václav Vršínský, ktorý je manažérom pre obchodnú stratégiu na predajných miestach pre SR, ČR a Maďarsko. MDLZ doteraz ročne v regióne spotrebovával viac než milión predmetov na propagáciu.

Mondelēz - Bebe Dobré ráno
Mondelēz – Bebe Dobré ráno

Václav Vršínský dopĺňa, že ide o reakciu na väčší dopyt verejnosti po udržateľnej výrobe potravín, obalov a propagačných predmetov. „Reagujeme na hodnoty, ktoré samozrejme sami zdieľame s našimi zákazníkmi. Ide o lásku k životnému prostrediu a hľadanie ciest k dosiahnutiu udržateľnosti. Preto sme si položili otázku, či všade potrebujeme stojany. Ak už stojan musíme vyrobiť, začali sme riešiť minimalizáciu jeho dopadu na životné prostredie,“ vysvetľuje Vršínský.

Mondelēz – Stratégia udržateľného spôsobu predaja

Len konštrukčnými zmenami bolo podľa neho ušetrených 39 percent materiálu v porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou pri zvýšení pevnosti a stability celej konštrukcie. V tomto roku predstavujú nové hnedé stojany 10 percent všetkých používaných stojanov s produktmi MDLZ na Slovensku. V budúcom roku by to už malo byť viac ako polovica.

Zavedenie recyklovateľných stojanov je súčasťou novej stratégie udržateľného spôsobu predaja, ktorú začala spoločnosť MDLZ implementovať pred tromi rokmi. Týka sa aj propagačných materiálov na mieste predaja a zmien celkovej filozofie pracovných postupov s prekrývaním do logistiky a ďalších oblastí, ktoré môžu prispieť k udržateľnosti. V prvom polroku minulého roku sa tak v regióne podarilo zachrániť materiál v rozsahu 279 stromov, 14 ton papiera a 400 tisíc litrov vody.

Nové ekologické stojany sú výsledkom práce pražského tímu kreatívneho predaja firmy Mondelez International (MDLZ), ktorý sa rozhodol znížiť dopady predaja cukrovín, čokolády a sušienok na životné prostredie. V regióne ide o test s potenciálom rozšírenia na celé portfólio výrobkov a do ďalších krajín v prípade, že bude úspešný.

Zdroj a foto: i Mondelēz International 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu