Druhým Retail Clubom sa niesli dve ekologické témy

V poradí druhý Retail Club na Slovensku otvoril hneď dve témy súvisiace s retailom a životným prostredím. Dozvedeli sme sa, ako môžu retaileri profitovať z nabíjačiek pre elektromobily a akým chybám by sa mali vyvarovať pri nakladaní s odpadom.

 

Téma nabíjačiek elektromobilov pre kamenné prevádzky či gastro prevádzky bola prvou, do ktorej prítomných uviedol Roman Bátora, Head of Sales, Global Payments. Vedeli ste, že v rámci vašej retailovej prevádzky vám vie spoločnosť Global Payments Inc. zabezpečiť komplexný servis k platobným metódam? Ide o rôzne druhy platieb za nabíjanie elektromobilov (pre všetky typy nabíjačiek), samoobslužný objednávajúci panel v predajni alebo smart platobné terminály. Okrem prilákania vodičov elektromobilov a hybridných vozidiel, ktorí zvyčajne v prevádzke aj nakúpia, dokáže retailer monetizovať aj samotné nabíjanie. Je to vďaka rozdielu nákupnej ceny elektrickej energie a výšky poplatku za nabíjanie. Keďže počet eko-vozidiel rastie rýchlejšie ako počet nabíjačiek, ide o zaujímavú obchodnú príležitosť. Napokon je lepšie byť medzi prvými, pretože na základe nariadenia o infraštruktúre pre alternatívne palivá (AFIR, platná od apríla 2024) bude musieť byť možnosť platiť kartou za nabitie dostupná v okruhu 60 km od inej podobnej stanice.

Druhé kolo diskusie otvorili dámy z OZV ENVI-PAK Zuzana Pašková, Sales Director a Katarína Kretter, Director of Communications. Venovali sa téme obalového hospodárstva pre väčšie, ale aj menšie firmy so zameraním na dodávateľský reťazec. OZV ENVI – PAK pomáha nie len firmám a obciam spĺňať legislatívne nariadenia, ale zároveň sa angažuje v osvete pre spoločnosti, školy aj škôlky. Napokon samotných spotrebiteľom robí problémy rozpoznať kompozitné obaly, biodegradovateľné plasty a nestláčajú obaly tak, aby sa ich do zberových kontajnerov zmestilo čo najviac. Dámy z ENVI-PAK prítomných oboznámili aj s tým, čo je to rozšírená zodpovednosť  výrobcov a čo zahŕňa.

Napokon treťou súčasťou druhého Retail Clubu bolo odovzdanie dekrétov. Prvý za zlaté partnerstvo Retail Clubu prevzal z rúk Managing Partner INSTORE CONSULTING EU Jiřího Berana Roman Bátora za Global Payments

Druhý dekrét, za bronzové partnerstvo, prevzal Ľuboš Plačko z agentúry DAGO.

Na záver Jiří Beran odovzdal diplom za prvé miesto v súťaži P.O.P. STAR víťazovi za mesiac marec 2024. Stala sa ním spoločnosť Procter & Gamble za realizáciu k značke Jar. Tá získala od odbornej poroty priemernú známku 8,5 bodov z maxima 10 bodov. Najvyššie hodnotenie (9 bodov) získala realizácia za potenciál upútať pozornosť v mieste predaja. Realizácia bola umiestnená v reťazci Tesco HM. Diplom prevzal Vojtěch Ryška, riaditeľ Procter & Gamble Slovensko.

Tešíme sa na ďalšie stretnutia!

Zdroj a foto: Miestopredaja, Retail Club

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu