Konal sa prvý Retail Club na Slovensku!

Prvé stretnutie Retail Club sa odohralo 11. apríla v priestoroch Národnej kultúrnej pamiatky Jurkovičova Tepláreň. Kľúčovým rečníkom komorného podvečerného podujatia bol Karol Stýblo, zakladateľ čokoládovne LYRA a víťaz Visa Slovak Top Shop 2023. Na podujatí boli udelené ceny trom víťazom súťaže P.O.P. STAR za uplynulý rok.

Čo je cieľom Retail Clubu?

Retail Club vznikol ako aktivita INSTORE CONSULTING a jej partnerov. Má posilňovať pozíciu členov pri vyjednávaní s ostatnými účastníkmi trhu a jeho ambíciou je spájať ľudí a vytvárať dobre fungujúce obchodné vzťahy. Formát klubu pomáha vytvárať užšie vzťahy, spoznávať a prepájať jednotlivých biznis členov a spoločnosti. Pre retailerov a dodávateľský reťazec je to excelentná možnosť spropagovať firmu a vlastné podnikanie, ale aj získať informácie o agende ESG. Pilotným podvečerným podujatím sprevádzal Jiří Beran, managing partner súťaže Visa Top Shop pre CZ/SK/HU trh.

Víťaza súťaže P.O.P. Star za rok 2023

Slávnostná atmosféra pilotného Retail Clubu bola podčiarknutá aj odovzdaním ocenení P.O.P. Star za rok 2023. V súťaži inšpektori a odborná porota hodnotia P.O.P. prostriedky, predovšetkým sekundárne vystavenie tovaru na Slovensku.

Víťazom sa stala Pilsner Urquell „Zasnežená Jubilejní brána“, ktorá získala od odbornej poroty priemernú známku 8,8 bodov. Najvyššie hodnotenie (9,2 bodov) získala realizácia za kreativitu riešenia. Zadávateľom a klientom bola spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko a realizátorom agentúra DAGO. Cenu si prevzali spoločne Zuzana Gajová z Prazdroja a za DAGO Ľubomír Plačko. Aj druhé miesto putovalo do rúk Zuzane Gajovej, a to za realizáciu so súdkom a chladičkou, ktorá bola umiestnená v regálovom čele v reťazci COOP Tempo. Na druhom mieste sa umiestnila realizácia za október 2023 pre značku JAR. Jej zadávateľom a klientom bola spoločnosť Procter & Gamble, za ktorú cenu prevzal Vojtech Ryška.

Ako vidí trh víťaz Visa Slovak Top Shop 2023?

Karol Stýblo potvrdil, že keďže má ešte ďalších šesť súrodencov, o čokoládu sa musel vždy deliť. A to bola aj jeho prvotná motivácia: vyrábať dostatok čokolády, aby sa mu ušlo. V bývalom Československu zrejme najväčšia koncentrácia výrobcov čokolády na svete. LYRA tak vlastne pokračuje v tradícii. Okrem nej je na Slovensku viac ako 20 výrobcov čokolády a sektor stále rastie. Otázkou je, čo sa udeje po tohtoročnom drastickom zdražení kakaa. Keďže do spoločnosti LYRA vstúpil po 13 rokoch spolupráce silný kolumbijský investor, tak nie sú tak citliví na nedostatok suroviny, respektíve jej nedostatok by pocítili až medzi poslednými.

LYRA mala pôvod obchod v Nitre a dve prevádzky v Bratislave. Všetky postupne nahradila všetky priamou distribúciou do gastro prevádzok, čo si vyžiadalo zväčšiť výrobu. Prevádzka v Ivanke pre Nitre bola vlastne evolúciou výrobného závodu. Karol Stýblo potvrdil, že pôvodne už nechceli rozvíjať vlastný retail, ale po roku a pol fungovania sú radi, že prevádzku previazanú s výrobou majú a aj z pohľadu tržieb začína tvoriť zaujímavú súčasť biznisu.

Zároveň tesne pred konaním Retail Clubu sa podarilo úspešne skolaudovať aj rozšírenie výroby. Ide o kompletne bezmliečnu výrobu, ktorá je bez bezgluténu a arašidov, teda neprichádza ku krížovej kontaminácii. To bude dôležité pre trh vo Veľkej Británii, kde sa v tomto smere sprísnila legislatíva. Zaujímavé bolo počuť, že firma môže rásť aj vďaka „sérii omylov“ a prijatím zákaziek, ktoré preverili silu tímu. LYRA ale nerastie len vďaka svojmu lídrovi, ale všetkým zúčastneným. Napokon aj vďaka ústretovosti slovenskej siete Yeme sa podarilo udržať objem výroby počas pandémie. Celý rozhovor s K. Stýblom publikujeme v rámci pravidelnej rubriky Rozhovor mesiaca na portáli Miestopredaja.sk

Partnermi Retail Club-u sú Miestopredaja.sk, instore.eu, Visa Slovak Top Shop, Global Payments, P.O.P. STAR a časopis instore Slovakia. Prvý Retail Club podporili nápojový partner Birell a catering partner Slovnaft.

Tešíme sa na ďalší Retail Club. Odohrá sa 9.mája 2024.

Členstvo a registrácie:

ČLENSTVO

Zdroj: INSTORE CONSULTING, Foto: HRUSO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Partneri projektu