Likérka

Likérka Trenčianske Teplice zaujala aj porotu CE.ZA.AR

Likérka Trenčianske Teplice sa v tomto roku pýši mimoriadne úspešnou bilanciou. Spojenie kvalitnej architektúry s výrobou lokálnych remeselných destilátov priniesli spolumajiteľom zaslúžené ovocie. Objekt pozostávajúci z kaviarne, výroby aj obchodíku s ginom.

Samotná destilérka aj vyladený slovenský gin TOISON si z prestížnych súťaží odniesli vzácne ocenenia. A to iba po vyše roku od otvorenia prevádzky a spustenia výroby.

Likérka: Porotu zaujala architektúra aj interiér

Objekt Likérky, ktorý sa nachádza na rozhraní pešej zóny a parku, síce na prvý pohľad pôsobí nenápadne a kompaktne, v pôvabnom interiéri vás však prekvapí aperitív barom a kaviarňou, obchodíkom, ale aj výrobňou so špičkovým destilačným zariadením. Originálny interiérový koncept si v októbri získal porotcov súťaže INSAID Awards, ktorú organizuje Slovenská asociácia interiérových dizajnérov (SAID). Likérka sa stala absolútnym víťazom kategórie Horeca.

Rovnako silný dojem urobila prevádzka aj na odbornú porotu prestížnej architektonickej súťaže CE.ZA.AR 2021, ktorá ju zaradila do pätice najlepších diel nominovaných v kategórii Občianske a priemyselné stavby. „Naším zámerom bolo navodiť v priestoroch Likérky elegantnú a zároveň upokojujúcu atmosféru, ktorá by podčiarkla kúpeľný genius loci. Chceli sme hosťom pripomenúť noblesu niekdajšieho spoločenského života a vytvoriť miesto, ktoré by dokonale korešpondovalo s naším gastro konceptom baru a kaviarne spojených so samotnou destilérkou. Sme nesmierne potešení, že sa našu víziu podarilo zhmotniť do takejto vydarenej prevádzky, ktorá zarezonovala nielen v našich návštevníkoch a kúpeľných hosťoch, ale tiež u odbornej verejnosti. Je to tiež dôkaz, že kvalitná a zmysluplná architektúra môže obohatiť spoločenské funkcie mesta,“ hovoria spolumajitelia Likérky, Pavol Sirotný a Michal Hajský.

Michal Hajský a Pavol Sirotný, Foto: Ivana Santová

Zaujímavosťou je to, že v aperitív bare a kaviarni ponúkajú aj Remeselné kúpeľné pivo, ktoré pre likérku vyrába pivovar Kaltenecker.

Slovenský gin TOISON boduje na medzinárodnej scéne

Slovenský gin TOISON má už na konte aj významné ocenenie Pentawards za obalový dizajn či medzinárodnú cenu IWSC za chuť. „Naším cieľom bolo stvoriť úplne nový gin podľa našich predstáv –  slovenský produkt na svetovej úrovni a zároveň spirit, ktorý v sebe ponesie odkaz slovenských tradícií. Chceli sme, aby fľaša reflektovala nielen naše idey, ale tiež čistotu, silu a dokonale vyladenú chuť ginu. Oslovili sme preto na spoluprácu štúdio, ktoré má s tvorbou obalových konceptov bohaté skúsenosti. Ako sa ukázalo, kreatívny tím pod vedením Juraja Demoviča dokázal našu ideu dokonale vystihnúť,“  hovoria spolumajitelia Likérky, Pavol Sirotný a Michal Hajský.

Autorom originálneho dizajnu a logotypu pre gin TOISON je trnavské štúdio vizuálnej komunikácie Pergamen, ktoré na slovenskej scéne funguje už od roku 1993 a ktoré má na konte už celý rad ocenení Red Dot Design Award. „Z ocenenia máme radosť, pretože sme tento projekt mohli riešiť komplexne, od mena, grafického dizajnu, až po tvar fľaše. A to je z pohľadu dizajnéra veľmi zaujímavá, ale aj ťažká úloha. Od začiatku sme so spirit company chceli do dizajnu dostať odkaz na Trenčianske Teplice tak, aby sa TOISON výrazne odlišoval od iných remeselných ginov a výsledok bol zaujímavý a atraktívny aj mimo Slovenska. Ocenenie Red Dot potvrdzuje, že sme na to išli dobre,“ uvádza Juraj Demovič, zakladateľ štúdia Pergamen.

Inšpiráciou pre elipsovitý kónicky tvar fľaše s krátkym hrdlom bol ovčí zvon. Podľa legendy totiž liečivé pramene v Trenčianskych Tepliciach objavil chromý pastier pri hľadaní stratenej ovečky. Pomenovanie TOISON si tvorcovia vypožičali z francúzskeho pomenovania pre ovčie rúno. Povrch číreho skla zdobia po celom obvode husté reliéfne „kučierky“, ktoré pripomínajú ovčiu vlnu. Vlnky v symbole ovečky na hliníkovom uzávere prepájajú symbol liečivej vody a ovečku z legendy. Fľašu zdobí iba jednoduchá malá etiketa tlačená na hrubom bavlnenom papieri. Dominantný reliéfny názov je razený metalickou zlatou fóliou, zatiaľ čo zadná miniatúrna etiketa je navrhnutá ako transparentná, aby neovplyvňovala bohatú hru svetla na reliéfe skla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu