GLP plánuje zelenú obchodnú zónu v Pharose

Spoločnosť GLP, developer obchodných a priemyselných nehnuteľností, plánuje vybudovať jednu z najmodernejších komerčných zón na Slovensku. Bude situovaná v lokalite Pharos neďaleko bratislavského letiska*. Takzvanú Obchodnú zónu GLP Bratislava bude tvoriť päť jednopodlažných nízkoenergetických budov, ktoré budú ohľaduplné k životnému prostrediu a budú plne využívať potenciál obnoviteľných zdrojov.

GLP postaví viacúčelový „zelený“ nákupný areál

Spoločnosť GLP predložila príslušným úradom návrh zámeru na výstavbu moderného viacúčelového areálu v komerčnej zóne Pharos, ktorý poskytne priestory na rôzne druhy podnikania. Komplex je navrhnutý na využívanie ako predajný showroom, na technologický vývoj a výskum alebo na robotizovanú logistiku.

Obchodná zóna GLP Bratislava

Koncept projektu je energeticky ohľaduplný a bude obsahovať rad inovačných prvkov: „Elektrinu budú vyrábať fotovoltaické panely, teplo zaistia tepelné čerpadlá, dažďová voda bude slúžiť ako úžitková. K dispozícii bude inteligentný systém merania a zberu dát, ktorý umožní monitorovať spotrebu tepla a chod zariadení v budove. Cieľom je v podstatnej miere znížiť prevádzkové náklady a zároveň uľahčiť údržbu,“ vysvetľuje Jan Palek, riaditeľ spoločnosti GLP pre Slovensko a Česko.

GLP plánuje celý areál citlivo začleniť do okolitej zástavby, a to formou parkovej úpravy, ktorá otvorí priestor pre návštevníkov. Budovy budú voľne prístupné, nebudú oplotené, a zeleň spríjemní pobyt vnútri aj vonku obchodnej zóny. Bezpečný chod parku zaistia moderné technológie a CCTV kamery.

„Chceme ukázať, že aj obchodné a priemyselné zóny môžu byť ohľaduplné k životnému prostrediu. Máme bohaté skúsenosti s výstavbou komerčných zón, kde využívame moderné technológie a inováciu. Tento model výstavby s veľkým úspechom aplikujeme v celom stredoeurópskom regióne,“ dodáva Jan Palek.

Moderné vnímanie obchodných zón v duchu ESG sa vyplatí

Dôraz spoločnosti GLP na spoločenskú zodpovednosť – ESG – teda, aby areály slúžili nielen zákazníkom, ale aj svojmu okoliu, sa vypláca. Do obchodných parkov priťahuje významné spoločnosti z oblasti e-komercie a technologického vývoja.

Napríklad populárny e-shop Alza využíva priestory GLP Parku Praha Chrášťany ako predajný showroom a na distribúciu tovaru. Škoda Motorsport využíva na návrh a konštrukciu pretekárskych automobilov špeciálne navrhnuté priestory GLP Parku Mladá Boleslav. „Pre takýto druh firiem chceme vybudovať aj bratislavský obchodný park,“ dodáva Jan Palek.

Spomínaný GLP Park Praha Chrášťany je tiež vybudovaný v duchu ESG. Disponuje rozsiahlymi parkovými úpravami. „Sú voľne dostupné pre verejnosť, a to vrátane discgolfového ihriska a priestorov na odpočinok. Podobný koncept, teda previazanie miest na odpočinok a na podnikanie, chceme aplikovať aj v Bratislave. Lokalita si to určite zaslúži,“ uzatvára Jan Palek, riaditeľ spoločnosti GLP pre Slovensko a Česko.

Poznámka: oficiálny názov celej zóny Pharos je: Bratislava – Ružinov – Letisko Západ, plánovaný development spoločnosti GLP sa volá: Obchodná zóna GLP Bratislava.

Zdroj a vizualizácie: GLP

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *