MORIS design si priplával pre ďalšie zlato

Prvé miesto v novej kategórii Retail koncept v prestížnej súťaži IMC Czech Awards vyhral koncept predajní Super zoo. Na cestu si MORIS design zvolil originálny prostriedok. Ku klubu Jazz Dock, kde prebiehalo slávnostné odovzdanie cien, priplával víťazný tím na vlastnej lodi.

 

Koncept, ktorý si vyslúžil zlato

Zlato si MORIS design vyslúžil za redesign predajní Super zoo. Nový koncept založený na emóciách a funkčnosti pracuje so zákazníckym zážitkom a edukatívnymi prvkami, ktoré zjednodušujú orientáciu na predajni. Tým odpadne stres z chaosu v predajni a zákazník môže všetku pozornosť venovať výberu tovaru. Jeho príjemné pocity navyše znásobia zábavné prvky, ktoré celú zákaznícku cestu pretkávajú. Ide napríklad o chill out zónu s medúzami či tzv. útulkový strom s informáciami o charitatívnych zbierkach. Expozície so živými zvieratami sú doplnené o emočnú grafiku, ktorá zákazníkom pripomína, aby svojim maznáčikom kúpili niečo na zub.

Úspech konceptu v číslach

Nový koncept predajní zásadne prispel k celkovej zmene vnímania značky. Jeho úspešnosť potvrdzuje aj fakt, že vďaka rebrandingu tržby Super zoo medziročne vzrástli o 27 %. Tento koncept totiž vyvoláva v zákazníkovi silné emócie, ktoré následne dokáže konvertovať do nákupu. S tým súvisí aj priemerná hodnota nákupu, ktorá sa v rebrandovaných predajniach zdvihla o 10,5 % oproti predajniam so starým dizajnom.
Obrat v predajniach s novým dizajnom dosahuje významne vyššie nárasty predajov než v predajniach so starým dizajnom. V roku 2021 sa priemerný rozdiel v mesačnom obrate pohyboval okolo 34,5 %. Vďaka prvkom podporujúcim zážitok z nákupu stúplo tiež povedomie o značke. Podporená znalosť značky potom stúpla z 55 % na 82 %.

Psí salón aj podpora ekológie

Heslo „pretože zvieratká milujeme“, ktoré zákazník nájde v každej predajni, ho tiež presvedčí, že je na tom správnom mieste pre milovníkov zvierat. To, že značke na zvieratkách záleží, dosvedčujú aj postupne pridávané nové koncepty pre nadštandardné služby. Psí salón vznikol v nadväznosti na koncept predajní a maznáčikom dopraje rovnakú starostlivosť ako pánom v obľúbených „barber shopoch“. Salón vrátane čakacej zóny plynule nadväzuje na koncept predajní bez toho, aby dizajn narušil.

Predajňu na Zličíne zas doplnila služba Nasyptesi. Jedná sa o nový stojan s násypníkmi na psie a mačacie granule, kde si zákazník môže požadované množstvo odsypať do vedierka. Ten je možné používať opakovane, čím sa znižuje množstvo potrebného obalového materiálu. Vďaka tomuto systému navyše granule vydržia dlhšie čerstvé.

MORIS design je popredným odborníkom na in-store design. Navrhuje a realizuje predajne, showroomy, kancelárske priestory a ďalšie komerčné interiéry. Vo svojom odbore sa preslávila rebrandingom predajní Teta drogérie, Sportisimo, O2 či Super zoo. Za svoje koncepty firma získala už vyše 70 tuzemských i svetových ocenení.

Zdroj a foto: MORIS design

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Hlavný partner projektu

Partneri projektu