Pikito

PIKITO prepája svet online a offline nákupov

PIKITO tento rok plánuje otvoriť predajne v Prahe, Bratislave a Bukurešti. Na budúci rok plánuje expanziu na ďalšie európske trhy. Reaguje tak na potreby úspešných e-shopov, ktoré hľadajú ďalšie spôsoby na expanziu, a práve vlastná kamenná predajňa je osvedčenou stratégiou.

PIKITO: zdieľanie nákladov e-shopov pri fyzických prevádzkach

Základom je zdieľanie nákladov medzi nekonkurenčnými e-shopmi. Predajná jednotka veľkosti 500-1000 m2 sa dá efektívne rozdeliť na 12 predajní (showroomov) s vlastným brandingom, ale spoločným zázemím, servisnou časťou, kabínkami na vyskúšanie oblečenia a najmä vyškoleným personálom. Jednotlivé e-shopy tak majú možnosť osloviť zákazníka v lokalitách, kde by vlastnú predajňu samy neotvorili. Problémom pri prevádzke kamennej predajne je ziskovosť.

Pikito showroom
Pikito showroom

Online predajcovia sa často vo svete offline retailu neorientujú. Pri zle zvolenej lokalite s nedostatkom zákazníkov sa môže prevádzka predajne výrazne predražiť. Predajne často prekonajú vyššie desiatky tisíc Kč mesačne. Výnimkou nie sú ani niekoľkomiliónové ročné straty. A v prémiových obchodných centrách je potrebné počítať s niekoľkoročnými nájomnými zmluvami, z ktorých sa v prípade neúspechu predajne ťažko vystupuje. K tomu je potrebné pripraviť design predajne, prejsť si administratívou so štátnymi orgánmi, vybrať, zaškoliť a udržať personál a každodenne kontrolovať prevádzku. To sú starosti, ktoré veľa e-shopov od prevádzkovania vlastných predajní odrádzajú.

„Otvorenie predajne v prémiovej lokalite vo vlastnej réžii vyjde minimálne na 2 mil. Kč. K tomu je potrebné počítať s nákladmi na prevádzku predajne či prácu s personálom. PIKITO prináša e-shopom možnosť mať vlastnú predajňu bez vstupnej investície, iba za mesačný poplatok, ktorý sa pohybuje na úrovni mzdových nákladov za 2 zamestnancov,“ uvádza Ladislav Kažimír, CEO a spoluzakladateľ Pikito.

Vlastná predajňa zvyšuje dôveru zákazníkov

Druhý zo spoluzakladateľov PIKITO, Marcel Vargaeštok, k trendu prepojenia online a offline predaja hovorí: „Ako pri svojom podnikaní, tak pri rozhovoroch s investormi z odboru vidím pozitívny prínos vlastnej predajne pri expanzii e-shopu. Vlastná predajňa zvyšuje dôveru zákazníkov. Zákazníci aj v dnešnej online dobe potrebujú kontakt s fyzickým svetom. Najmä pri drahšom tovare si radšej prídu produkt prezrieť a vyzdvihnúť osobne. Prepojenie online a offline sveta cez vlastnú predajňu či showroom je pre rast nevyhnutné.“

To potvrdzuje aj Shopify, jeden z najväčších poskytovateľov E-commerce riešení na svete v štúdii The Future of CommerceTrend Report 2022, kde 54% respondentov uvádza, že tovar pravdepodobne vyhľadajú online a nakúpia v kamennom obchode.

Vizualizácia
Vizualizácia

Garantom skúseností z „kamenného“ obchodu je Ladislav Kažimír. Po kariére v korporátnom retaile v Česku a Anglicku takmer 10 rokov riadil expanziu a prevádzku najväčšieho reťazca chovateľských potrieb v ČR a SR PetCenter a teraz ho nadchla vízia PIKITO. „S Marcelom sa poznáme už dlhšiu dobu a myšlienka zdieľaných predajných miest pre e-shopy ma okamžite zaujala. Za týždeň sme mali spracovaný koncept a po konzultáciách s e-shopmi sme ho vyladili do súčasnej podoby. Po cca polročnej príprave plánujeme otvorenie prvých predajní v Prahe a v Bratislave v lete tohto roku. Ďalej pracujeme na otvorení predajní v Bukurešti, Budapešti a Varšave. A v budúcom roku potom chystáme väčšiu expanziu na ďalšie európske trhy,“ opisuje Kažimír.

Skúsenosti zakladateľov

Pri príprave PIKITO vychádza Marcel z vlastných skúseností. „Pri svojich investíciách v Kulina.cz a Footshop.cz vidím, že pri otvorení vlastnej predajne narastá v danom meste obrat e-shopu niekoľkonásobne. Ako pražská predajňa Kuliny v Holešovickej tržnici, tak aj Footshop v Bukurešti av Budapešti slúži ako miesto na osobný odber až pre 40 % všetkých objednávok v rámci hlavného mesta. Podobné dáta reportujú aj ďalšie e-shopy.“ Aj preto PIKITO cieli na e-shopy s ročným obratom od 100 mil. do 1 miliardy Sk s ambíciou expandovať na zahraničné trhy. „Predpokladám, že rovnako ako v našich e-shopoch bude 80% objemu tvoriť výdaj zásielok objednaných online. Zvyšných 20% budú impulzné nákupy. Každý z partnerov bude mať príležitosť osloviť svojou prezentáciou novú skupinu zákazníkov z 11 nekonkurenčných e-shopov,“ odhaduje Marcel Vargaeštok.

Zdroj a foto: PIKITO

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *