VSTS trofeje

Víťazom 1. ročníka Visa Slovak Top Shop sa stala servisná stanica Slovnaft

Prvý ročník súťaže Visa Slovak Top Shop spoznal svojho víťaza. Prvé miesto udelila finálová porota súťaže spoločnosti Slovnaft za prevádzku servisnej stanice na Prístavnej ulici v Bratislave. Na druhom a treťom mieste sa umiestnili predajňa chovateľských potrieb Super zoo v Rači a kníhkupectvo Martinus v novootvorenom centre Nivy. Finálová porota vyberala spomedzi 6 víťazov za jednotlivé mesiace od júla do decembra 2021.

 

Absolútneho víťaza za rok 2021 vybrala porota zložená z odborníkov a predstaviteľov spoločností pôsobiacich v oblastiach ako sú retail, financie alebo platobné technológie. Odbornej porote predsedal  rektor Ekonomickej univerzity v Bratislave, pán profersor Ferdinand Daňo. Vyhlásenie výsledkov prebehlo 27. apríla v bratislavskom Binariu za účasti organizátorov a partnerov súťaže.

Víťazom 1. ročníka je Slovnaft

Ocenenie doplnila i špeciálna kategória titulárneho partnera súťaže Visa. V tejto kategórii zvíťazila predajňa lokálnych potravín Yeme na Tomášikovej ulici, za nezameniteľný prínos v posune vnímania konceptu retailových predajní vo svojom segmente, od čisto funkčného, k  zapojeniu všetkých zmyslov koncového spotrebiteľa.

Odovzdávanie ceny pre Slovnaft
Odovzdávanie ceny pre Slovnaft

Cenu výhercovi odovzdali Ľubica Gubová, Country Lead Visa pre Slovensko a Martin Hainzl, ktorý je za spoločnosť Visa zodpovedný za rozvoj akceptačnej siete na Slovensku.

„Už prvý ročník ukázal, že na Slovensku máme mnoho skvelých prevádzok. Blahoželáme víťazovi ročníka 2021, spoločnosti Slovnaft. Cenu získala ich prevádzka najmä za svoje inovatívne technologické riešenia. Veríme, že inovácie majú v retaili dôležité miesto, a to nie len v oblasti platobných metód, ale tiež v prepojení s e-commerce, ktorý sa počas pandémie, stal, podľa zvyšujúceho sa podielu, kľúčovým. Z tohto dôvodu vznikla súťaž Visa Slovak Top Shop, aby sme spoločne motivovali obchodníkov k vyhľadávaniu nových prístupov, ako spríjemniť zákazníkom nakupovanie,“  povedala pri príležitosti odovzdávania cien Ľubica Gubová.

Odovzdávanie ceny pre Yeme
Odovzdávanie ceny pre Yeme počas 1. ročníka Visa Slovak Top Shop

„Som veľmi rád, že sme dnes mohli v rámci projektu Visa Slovak Top Shop 2021 oceniť prevádzky, ktoré poskytujú najlepší zákaznícky zážitok. Maloobchody majú za sebou ďalší ťažký rok, napriek tomu mnoho z nich pracovalo viac a usilovnejšie než predtým na tom, aby u nich zákazník dostal mimoriadny servis. Rozhodne medzi takýchto patrí všetkých šesť finalistov minulého ročníka,“ doplnil Jiří Beran, manažér projektu Visa Slovak Top Shop.

Galériu fotografií zo slávnostného udeľovania cien nájdete tu.

„Som veľmi rád, že sa stretávame na odovzdávaní cien historicky prvého ročníka Visa Slovak Top Shop, čo je ocenenie tých najlepších maloobchodných predajní v oblasti zákazníckeho zážitku.,“ uviedol Jiří Beran, miestopredaja.sk.

„Chcel by som veľmi úprimne poblahoželať všetkým nominovaným, ktorí sa stali finalistami tejto súťaže. Hodnotiace kritéria, ktorými boli tieto vybrané maloobchodné prevádzky hodnotené, sú dôkazom toho, že tieto predajne, ktoré sa stali finalistami, ponúkajú okrem svojho základného sortimentu spotrebiteľom aj určitý zážitok a to je v dnešnej dobe zmeny hodnôt a postoja spotrebiteľov a tým ovplyvnenému spotrebiteľskému správaniu veľmi významné,“ povedal Ferdinand Daňo, Ekonomická univerzita Bratislava.

„Spoločnosť Visa sa stala titulárnym partnerom súťaže Visa Slovak Top Shop. Náš hlavný dôvod je, že malých a stredných podnikateľov považujeme za veľmi dôležitých z pohľadu ekonomiky krajiny. Robíme niekoľko aktivít na ich podporu, či už ide o digitalizáciu, akceptáciu prijímania platobných kariet a táto súťaž je taký pekný nástroj ako podporiť tých, ktorí klientom poskytujú výnimočný zážitok pri nakupovaní v ich prevádzkach,“ Ľubica Gubová, Visa Slovensko.

„Chceli by sme sa veľmi pekne poďakovať za ocenenie, ktoré sme získali za naše kníhkupectvo na Nivách. Je výnimočné niekoľkými vecami, predovšetkým je to detské oddelenie, ktoré máme navrhnuté dizajnérom Martinom Bajaníkom. Je výnimočné v tom, že je naozaj vytvárané pre malého knihomoľa. Tento priestor voláme knižné kráľovstvo. Je tam veľmi veľa rôznych knižných vychytávok, svetov, zaujímavých vecí a pozývame každého, kto sa chce začítať a takisto si oddýchnuť pri káve a pri dobrej knihe,“ povedala na slávnostnom ceremoniáli  Lucia Duba,  zo spoločnosti Martinus, ktorá získala 3. miesto.

„Veľmi pekne by sme chceli poďakovať najmä organizátorom súťaže, že si všimli túto našu dlhodobú snahu zlepšovať sa v tom retaili. Ako spoločnosť sme prešli absolútnym redizajnom od samotného loga až po atmosféru na predajni a myslím si, že sa nám podarilo týmto rebrandingom priniesť na predajnú plochu omnoho viac emócií, ktoré hlavne v našom biznise sú naozaj veľmi dôležité,“ komentovala 2. miesto v súťaži Mária Polgár,  zo siete obchodov Super zoo.

„Čerpacia stanica je naďalej veľmi silným unikátom a jedinečným unikátom v rámci našej siete. Ponúka jedinečný dizajn, rôzne doplnkové služby, ktoré nie sú štandardom ostatných čerpacích staníc. V tom čase to bol napríklad samoobslužný platobný terminál, výdajné stojany na vodu do ostrekovača, zasadacia miestnosť, kde si môže zákazník dohodnúť nejaké krátke biznisové alebo súkromné stretnutie, kde vieme zabezpečiť samozrejme aj občerstvenie a v neposlednom rade je to samozrejme aj napríklad umývačka pre psy, ktorý je naozaj originálom v rámci nášho trhu. Takže sme radi, že zákazníci, ale aj tá odborná verejnosť stále túto čerpaciu stanicu vnímajú veľmi pozitívne a je to pre nás ďalší impulz do ďalších rokov, aby sme v tomto trende pokračovali ďalej,“ uviedol pri príležitosti udelenia ceny Martin Gregor,  zo spoločnosti Slovnaft.

Martin Krajčovič, Slovenská aliancia moderného obchodu: „Osobne veľmi oceňujem, že podobné súťaže vznikli, pretože je veľmi dôležité hodnotiť nielen obchodníka ako takého, čiže celú sieť ako funguje, ale aj jednotlivé prevádzky, pretože tie sú v priamom kontakte so zákazníkom. A aj v rámci veľkých sietí nie je pravidlom, že každá predajňa je rovnaká a toto je aj také ocenenie práve tých ľudí, ktorí v tej konkrétnej prevádzke pracujú a prinášajú niečo navyše. Zároveň pre obchodníkov je to aj veľmi dobré zrkadlo, pretože sa prinášajú aj nové koncepty, ktoré sú pilotné, ktoré sa testujú, čiže aj takýto feedback a spätná väzba od odborníkov, ktorí vlastne prirovnávajú túto súťaž možno aj k takej Michelinovskej hviezdičke, je veľmi dôležitá pre toho obchodníka, aby sa rozhodol, akým smerom pôjde ďalej a aké koncepty, ktoré pilotne testuje, bude potom rolovať do celej siete ďalej.“

8 množín kritérií pre úspech v súťaži

V priebehu druhej polovice roka 2021 navštívili a hodnotili inšpektori vyše 60 maloobchodných prevádzok. Všetci finalisti, teda víťazi jednotlivých mesiacov od júla do decembra 2021 sú zverejnení na www.slovaktopshop.sk. Celá súťaž prebiehala na základe komplexného hodnotenia presne stanovených ôsmich kritérií: exteriér prevádzky, koncept a dizajn, navigácia a orientácia v prevádzke, prezentácia tovarov a služieb, POP (point of purchase) komunikácie, personál, využitie digitálnych obrazoviek a akceptácia bezhotovostných platieb.

O súťaži Visa Slovak Top Shop

Súťaž Visa Slovak Top Shop je analógiou Michelinských hviezd udeľovaných reštauráciám. Vyškolení inšpektori inkognito navštevujú a hodnotia každý mesiac nominované predajne na základe ôsmich kritérií. Súťaž začala v júli 2021. Z šiestich víťazov za jednotlivé mesiace určuje finálová porota záverečné poradie najlepších predajní roka. Titulárnym partnerom súťaže je spoločnosť Visa. Mediálnym partnerom je odborný časopis instore Slovakia.

Zdroj: Visa, Visa Slovak Top Shop

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

sk_SKSlovak