PIKITO poskytuje e-shopom výhody predajne za minimálne náklady

Až dvanásť značiek v jednej predajni a všetky majú jedno spoločné – jedná sa o e-shopy. Svoje produkty predávajú z veľkej časti online a väčšinou majú jednu alebo žiadnu predajňu, kde by si zákazníci tovar vyskúšali. Predajcovia tak prichádzajú o možnosť využívať komunikáciu v predajni na vyvolanie emócií a impulzívneho nákupu. Zároveň sa im ale neoplatí investovať do vlastnej predajne vrátane skladu a personálu. Práve tento problém rieši nový koncept od MORIS designu v pražských Štěrboholoch.

Ako koncept PIKITO funguje

Interiér obchodu tvoria regály a gondoly, ktoré sa vďaka svojmu čistému designu ľahko prispôsobia akejkoľvek značke a nechajú plne vyniknúť rôznorodý sortiment. Ich rozložením vzniklo celkom dvanásť predajných jednotiek. Tie poskytujú perfektný predajný priestor aj vlastný branding, zatiaľ čo náklady na zázemie, sklad aj personál medzi sebou predajcovia zdieľajú.

Predajňa aj výdajňa v jednom

Celá predajňa funguje aj ako výdajňa. V uličke sa tak nachádza ostrovček s dvoma panelmi. Na dotykovej obrazovke si zákazník nájde svoju objednávku, ktorú môže rovno uhradiť pomocou priloženého terminálu. Poradie zásielok nakupujúci uvidí prehľadne na obrazovkách pri paneloch aj pri pokladniach. Ostrovček ďalej tvorí čakacia zóna s tromi lavicami a spodnými zrkadlami na skúšanie topánok. Pre e-shopy s oblečením sú v predajni pripravené aj kabínky.

Zdieľanie nákladov na prevádzku

Vizuálne čistý koncept a dômyselné členenie priestoru pomocou vysokých regálov dali vzniknúť viacerým predajným jednotkám. Tie sú dostatočne oddelené, takže pokiaľ do jednej zákazník vstúpi, vníma len danú značku a jej produkty. Vďaka tomu sa o celý priestor môže deliť hneď niekoľko predajcov, ktorí si medzi seba rozdelia náklady nielen na nájom, ale aj na sklad, zamestnancov a prevádzku predajne. Tým sa náklady jednotlivým značkám významne znižujú. Viac o službe pre e-shopy sa dozviete na pikito.eu.

Každý e-shop potrebuje svoju predajňu

E-shop toho vie naozaj veľa, ale jednu vec dokáže fyzická predajňa lepšie. Prinútiť zákazníka k impulzívnemu nákupu. Viac ako tri štvrtiny ľudí sa o nákupe rozhodujú priamo v mieste predaja a toto číslo za posledných niekoľko rokov stále stúpa. Je to predovšetkým vďaka schopnosti predajne vyvolať emócie a tie následne premeniť na uskutočnený nákup. Vďaka tomuto konceptu môžu online obchody naplno pracovať s emóciami zákazníka a plne využívať in-store marketing. Vo fyzických predajniach, najmä pri čakaní na výdajňu, je u nakupujúcich vyššia pravdepodobnosť impulzívneho nákupu.

Spoločnosť MORIS design navrhuje a realizuje komerčné interiéry vrátane predajní, showroomov aj kancelárskych priestorov. Za dvadsaťpäť rokov svojho pôsobenia na trhu sa stala popredným odborníkom na in-store design a POS komunikáciu. Pre tie najväčšie značky v európskom retaile realizovala už tisíce interiérov a za svoje designy získala viac ako 70 ocenení.

Zdroj a foto: MORIS design

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.